Resväskor!

Igår åkte jag, mamma, min syster och mina systerbarn till Alingsås för att kolla efter en resväska till mig! Vi åkte till en liten butik som ligger i alingsås och ägaren där handlar mycket kläder i min mammas affär och hon brukar även komma in till mig och köpa godis ibland så jag känner henne lite gran. Jag berättade för henne att jag ville ha en stor väska och en hård eftersom dem är mest tåliga och att jag sedan skulle eventuellt låna en liten mindre väska av någon släkting. Hon rekomenderade en Samsonite väskan till mig med fyra hjul så då blev det glatt en sådan och det snälla är att jag fick ett väldigt bra pris på den : ) Så en lycklig Louisa kommer få sin dröm resväska med sig!
Sedan innan vi skulle gå sa hon att hon har en bra väska till ett bra pris just nu, den var nersat till halva priset! En perfekt väska att ha med sig som jag kan använda till att packa ner kläder till dem första dagarna i Cultural Care skolan och lite andra ej ömtliga saker! 

Så nu är jag klar med mina väskor och det känns riktigt bra, nu är det bara att packa och fara iväg : )  

Efter resväsko inhandladet gick vi runt lite i alingsås och gick sedan och satte oss på ett mysigt cafe och vi pratade om massor, det känns konstigtvis mycket närmre nu när jag har mina väskor klart. Efter fikan åkte vi hem och sedan på kvällen var jag med "Falukorven" och vi åt en mycket god middag (vi gjorde egna hamburgare) sedan blev det film The nummer 23 och Louisa blev som vanligt lite rädd i mellan åt : ) Tack för en trevlig kväll Falukorven!

USA, nu ses vi om 44 dagar : ) LÄNGTAR!!



 


 


Kommentarer
Postat av: Helena

Hey!

Sex and the City, ikväll :) yeeei! de får vi inte missa..

Haft en bra dag?

kram

2008-08-25 @ 18:43:56
URL: http://hellainusa.blogg.se/
Postat av: Helena

härligt!

dagen har vart bra, har inget att klaga på :)

2008-08-25 @ 21:00:52
URL: http://hellainusa.blogg.se/
Postat av: Helena

hehe! yeah nu vet du :)



Jag köpte:

Liam: Teknik-fotboll och en sverige t-shirt

Katie: Dagbok, fin penna och ett halsband i silver med hennes månadssten

Madison: Kritor som man målar på gatan med och ett silverhalsband med hennes månadssten

Föräldrarna: Almanacka med egentagna bilder och en klur-pryl från Teknikmagasinet. Vill köpa med mig godis till dom oxå men jag har hört att man inte får ta med sig någe ätbart in i landet.

Vad har du köpt till din värdfamilj? :)

Kram

2008-09-04 @ 21:40:08
URL: http://hellainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0