Det börjar dra ihop sig!

Hej allihoppa : )
Nu börjar det äntligen dra ihop sig och jag längtar mer och mer för varje dag som går.  Jag ringde upp till CC och undrade varför jag inte fått en ambassad tid efter sån här lång tid och det visade sig det att dem skrivit fel på mitt efternamn i underlaget till mina visumhandlingar så att dem måste skicka efter nya och eftersom dem redan har bokat mina flygbiljetter kan dem inte ändra dem utan det kommer stå "Gustafson" när jag stavar "Gustavsson" i mitt pass och visum, dem sa att det inte skulle vara några problem och det hoppas jag verkligen inte så att jag blir fast någonstans! Mardröm, men hoppas CC talar sanningen att flygbolaget har sagt att det är okej och att dem har det som upplyssning. Nu har jag iallafall fått tid hos ambassaden, det blir tisdagen den 23 september kl 10:00! Mitt tåg går kl 05:33 så det blir allt att man får ta och stiga upp tidigt men det kommer bli härligt med en tripp till huvudstaden dock kommer jag endast att vara där i 5 ½ timmar! Är lite orolig att det det ska räcka med 4 timmar i ambassaden men min andra sida säger till mig att jag kommer ha god tid på mig och bara sitta och längta efter att klockan ska blir två så jag kan åka hem till göteborg igen!

Idag blev jag så förvånnad, det var ett långt nummer på telefonen och min lillasyster hann svara innan mig och såg lite fundersam ut efter hon svarat och gett telefonen till mig, jag hörde en glad svensk röst och det visar sig vara Jonathans mamma alltså min världpappas mamma i telefon. Hon kommer nämligen ifrån Sverige och hon ville bara önska mig all lycka till inför min flygresa och att hon och alla längtar efter att jag ska komma! Hon berättade även att jag kommer få med mig min svenska kultur och mina svenska högtider dit eftersom dem firrar det. Sedan berättade hon också att jag gärna fick prata svenska med henne och om jag skulle ha jobbiga dagar med hemlängan så ställer hon gärna upp med långa samtal och det värmde mig, vílken underbar person! Jag längtar stor efter att få träffa henne och hela familjen : )

Imorgon är jag ledig och då står det mycket skrivit på schemat, jag ska göra en hälsoundersökning kl 08:30  på vårdcentralen som dem efter lite tjatt från min mammas sida gav dem sig och skulle göra ett undantag för min skull och det tackar vi för. Sedan kl 10:00 ska jag till tandläkaren och göra en kontroll hoppas att det ska se bra ut och att jag inte behöver göra mer än att köpa lite tandtråd och flor inför min resa!

Nu ska jag visa lite bilder för min mamma om skolan vi kommer vara på dem första 4 dagarna och sedan skicka ett mail till min världfamilj att jag ser fram emot att träffa dem samt att tacka för ett mycket trevligt samtal med Jonathans mamma : )

Kommentarer
Postat av: Helena

Hellu! hoppas du får en trevlig vistelse i Sthlm! :D nu är de inte så långt kvar tills du far :)

2008-09-15 @ 22:38:23
URL: http://hellainusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej du! hoppas allt gar bra for dig med halsoundersokning och sa! ar nu inne pa min andra dag pa St.John's University, det ar langa dagar men trevliga manniskor!

2008-09-17 @ 18:50:12
URL: http://sojaan.blogg.se/
Postat av: Felice

Hej! Jag åker till USA som Au Pair den 29 september. Var på ambassaden i tisdags och har förklarat ganska utförligt om hur det går till på min blogg om du är intresserad. Jag var otroligt nervös när jag stod utanför för det verkade vara grym säkerhetskontroll. Dessutom kunde jag bara vara där i några timmar innan bussen jag bokat skulle ta mig hem igen. Det tog dock inte alls så lång tid. Var klar efter ca 2 timmar (köandet in är det som tar längst tid). Lycka till! :)

2008-09-20 @ 11:58:11
URL: http://anderssonfelice.blogg.se/
Postat av: Sofia

hej! allt e jattebra, jag ar hos familjen nu och det kanns hur bra som helst! tror verkligen att jag kommer trivas har, far hoppas det haller i sig!

jamen det ar ju bara typ 2 veckor kvar, det gar fort!

kram Sofia

2008-09-21 @ 02:57:01
URL: http://sojaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0