Två små veckor kvar!

Herregud vad tiden bara försvinner, två veckor kvar! Den sista tiden har bara sprungit iväg....
Nu är det inte mycket kvar, allt är betalt och internationellt körkort och en utskrift ur prickregistret är inskickat så nu väntas dessa papper så jag kan skicka vidare det sista till huvudkontoret i Stockholm som jag förövrigt ska besöka på tisdag : )
Ska bli roligt med en tripp till huvudstaden har inte varit där på många år, dock blir det ingen shopping! Finns ingen tid och pengar till detta, bättre att lägga pengar på shopping i NEW YORK! Utan det blir bara till att besöka ambassaden och titta in på huvudkontoret och säga hej och tack till dem goa tjejerna som har hjälpt mig med allt inför resan, toppen tjejer!

I veckan fick jag ett väldigt trevlig samtal, det var i tisdags när telefonen ringde så skyndade sig jag och Michaela (lillsyrran) till telefonen mest för att reta varandra och vem som skulle svara först! Hon såg så fundersam ut när hon svarade och gav telefonen till mig! I andra sidan luren var det min värd pappas mamma Katie. Hon är svensk och flyttade till usa när hon var 20 år gammal, hon låter som världens trevligaste och ville önska mig all lycka till inför min resa samt att hon och hela familjen ser varmt emot att få träffa mig. Hon berättade för mig om jag skulle längta hem eller sakna att prata svenska så ska hon finnas nära till hans! : ) Vilken underbar människa, ser framemot att träffa henne stort!
Hon berättade att Jonathan (min värd pappa) har sin tvillingbror i LA så om jag någon gång känner för att röra på mig är jag varmt välkommen och hälsa på honom och hans familj!
När det blir kallt om vintrarna tycker familjen väldigt mycket om att åka skidor i Aspen Colorado och jag älskar att åka skidor så det ska blir väldigt roligt att få byta ut kära Vemdalen mot stora Aspen : ) Ingenting kan nog slå det och PAPPA du måste komma ner och testa på det, vad tror du arbetskamraterna säger när du ska spendera sportlovs veckan i Aspen?

Denna veckan som kommer blir det min sista vecka på Sött & Gott, känns bra för jag har så mycket kvar att göra inför resan. Sedan ska jag samla mig mod och gå och vaccinera mig, har ju inte vaccinerat mig mot rödahund, polo och det som man skulle göra på lågstadiet för jag är jätte rädd för sprutor och det är något som måste göras innan resan! Kunde ju inte ens ta ett stick i fingret utan att jag hoppa till och tyckte det gjorde ont. Men jag bet ihop så då borde jag klara av att ta en spruta i armen. Så samla ihop dig Louisa och skärp dig! : ) Hahaha!!

Till sist vill jag tacka mina föräldrar för den vackra och sketa grymma kameran jag har fått för min resa, jag älskar den! Choklad brun, kan det bli snyggare! TACK TACK TACK, mamma och pappa!



 

Vackra kamera!
Huset i Aspen : )

Kommentarer
Postat av: Felice

Hej! Jag åker också med CC, men veckan före dig :) Kommer ha en liten lista med Au Pair-bloggar från Sverige som jag kan följa under året och där kommer du givetvis finnas med :) Ska bli spännande att följa! Lycka till!

2008-09-22 @ 17:10:23
URL: http://anderssonfelice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0